مروري بر تاريخچه و عملکرد «سازمانهاي يادگيرنده» و روشهاي يادگيري در موسسات «آموزش عالي» است. در نوشتار حاضر سعي شده است روشهاي صحيح مديريت در سازمانهاي آموزشي با محوريت آموزش عالي آموزش داده شده و چارچوبهاي کار يادگيري در اين سازمانها بررسي گردد. نويسنده مدلهاي کيفيت در آموزش عالي را معرفي نموده و بر مديريت کيفيت در تدريس و يادگيري تاکيد کرده است. وي همچنين اهداف و تاريخچه مديريت دانش را بررسي کرده و اصول و مباني دانش مديريت و عقلاني کردن فرآيندهاي مديريت دانش و آموزش را بر اساس مدلهاي نوين ارايه شده از سوي برخي از متفکران غرب را توضيح داده است.