تجارت جهاني، شاهراه يادگيري است. اقتصادها با روي آوردن به تجارت، سياست بارزتري را دنبال ميكنند كه اجازۀ تبادل اطلاعات و انتقال و جذب دانش علمي و فني موجود در پيشروترين مرزهاي جهان را به آنها ميدهد. اين مساله به ويژه در دورۀ اخير اقتصاد جهاني برجستهتر به چشم ميخورد. فنآوريهاي جديد، روشهاي ارتباطي پيشرفته و اينترنت، همگي راههاي برقراري ارتباط با يكديگر را دگرگون كردهاند. نگارنده در كتاب حاضر برخي از مهمترين اين تحولات را منعكس ميكند و نگرش خواننده را نسبت به چگونگي كاربرد موثرتر تلفن براي حفظ و گسترش تعداد مشتريان بهبود خواهد بخشيد. اگرچه تلفن سهم عمدهاي در تجارت جهاني دارد ولي هنوز هم "مزاحم" تلقي ميشود. با توجه به شمار كثيري از نامههاي الكترونيكي و پيغامهاي صوتي كه همۀ ما دريافت ميكنيم تعجبي ندارد كه بسياري از بازرگانان احساس ميكنند رسيدگي به اين تعداد زياد پيام در طول يك روز كاري طاقتفرساست. نگارنده به خواننده نشان ميدهد كه چگونه از ميان شلوغي دنياي فروش امروزي ميانبر بزند و در يكايك مخاطبان تلفني خود حس ضرورت را القا كند. چهار مرحلۀ روند فروش تلفني، ده ويژگي فروشندگاني كه در سطح جهاني هستند، بازاريابي بازدارنده، مهارت پيغام گذاشتن، مهارت تماس مجدد گرفتن، و فراز و نشيبهاي فروش، پارهاي از موضوعات كتاب هستند.