در اين كتاب مشتريمداري به منزلهي جنبهاي از ارتباطات مورد تاييد و تاكيد قرار گرفته است. نويسنده تاكيد دارد كه فلسفهي ايجاد و تداوم روابط عموميها در سازمانها از دو روش پيروي ميكند. 1- فلسفهي روابط عمومي در سازمانهاي اجتماعي "مردمداري" است، 2- فلسفهي روابط عمومي در سازمانهاي اقتصادي "مشتري مداري" است. بر اين اساس، مشتريمداري روابط عمومي در سازمانهاي اقتصادي و در مفهومي چشماندازي از مردمداري است. نگارنده در اين كتاب از تئوريها، انديشهها و ادبيات "ارتباطات و اقتصاد" توامان وام ميگيرد و ميكوشد نقش ارتباطات انساني را در مراودات اجتماعي سازمان با مشتريان روشن سازد و با طرح اصول و قواعدي اهميت مشتري و فلسفهي "مشتريمداري" را تبيين كند. اين كتاب در سه فصل "ارتباطات و مشتريمداري"، "مشتريمداري" و "اصول مشتريمداري" تدوين شده است.