برآوردهاي خوشبينانه نشان ميدهند كه دستكم 20 درصد از دانشآموزان در يادگيري و تحصيل مشكل دارند. از اين تعداد، درصد قابل توجهي داراي اختلال يا ناتواني يادگيري هستند. اميد است اين كتاب بتواند مجموعهاي از مطالب بنيادي در مورد مفاهيم، تعريفها، سببشناسي، رويكردهاي ارزيابي، روشها و راهبردهاي مفيد و مؤثر براي آموزش و مداخله را در اختيار مشاوران، درمانگران و معلمان قرار بدهد.
اين كتاب شامل 15 فصل مي باشد
فصل1 - مفاهيم بنيادي
فصل 2- علل ناتواني هاي جنسي
فصل 3 - واجد شرايط بودن براي دريافت خدمات آموزش ويژه
فصل 4- والدين و خانواده هاي دانش آموزان با ناتواني يادگيري
فصل 5- پيشگيري و مداخله در اوايل كودكي
فصل 6- برنامه ريزي براي انتقال در نوجواني و بزرگسالي
فصل7 - مشكلات اجتماعي ،هيجاني ورفتاري
فصل 8- شناخت ، فراشناخت و حافظه در دانش آموزان با ناتواني يادگيري
فصل 9- اختلال نارسايي توجه / بيش فعالي
فصل 10- رويكردهاي آموزشي
فصل 11- دانش آموزان داراي مشكلات زبان گفتاري
فصل 12- دانش آموزاني كه در خواندن مشكل دارند
فصل 13 - دانش آموزاني كه در نوشتن مشكل دارند
فصل 14- دانش آموزاني كه در رياضات مشكل دارند
فصل 15- شركت دانش آموزان با ناتوانيهاي يادگيري دركلاس هاي
آموزش عمومي