سه جهتگيري عمده را در مطالعات فرهنگي ميتوان مشخص ساخت: مطالعات فرهنگي، قويا بين رشتهاي است، فرهنگ در مطالعات فرهنگي مقولهاي است كه در آن قدرت و مقاومت نقش بازي ميكنند و در اين مقوله مصرف فرهنگي سبك زندگي ما را شكل ميدهد و نشاندهندة تفاوتها و تمايزهاي اجتماعي است. زندگی روزمره به دليل رها شدگياش روزمره است و از ساختارهاي رسمي كه قاعدة نظام سياسي و اجتماعي را بازنمايي ميكنند، متمايز نشده است. اين مجموعه، شامل مقالاتي با سه موضوع «مطالعات فرهنگي»، «مصرف فرهنگي» و «زندگي روزمرة ايران» تحت برخي از اين عناوين است: درآمدي بر مطالعات فرهنگي؛ چرخش فرهنگي در انديشة اجتماعي معاصر؛ سه پارادايم در مطالعة مصرف فرهنگي؛ بدن در مصرف فرهنگي؛ مصرف رسانهاي زنان؛ زندگي روزمره و كافيشاپ؛ و زندگي روزمره در مركز خريد گلستان.