در دنياي تجارت هركسي به نوعي مشتري محسوب ميشود، چراكه آنچه را ما توليد ميكنيم يا ميفروشيم فرد ديگري خريداري و مصرف ميكند يا از آن سود ميبرد، و به همين علت خدمت به مشتريان مهمترين كاري است كه انجام ميدهيم. گرچه به هيچوجه نميتوان به تمامي آنچه كه مشتريان ما به آن ميانديشند پي برد اما در يك مورد تا حدودي ميتوان اطمينان داشت و آن اين كه مشتريان ما وقت زيادي را به انديشيدن به اين كه مشتري ما هستند صرف نميكنند. واقعيت اين است كه چانهزدن با فروشندگان و تامينكنندگان كالاها و خدمات براي بسياري از مردم كاري عذابآور محسوب ميشود. كتاب حاضر در زمينۀ مشتريشناسي و مشتريان دايمي نگاشته شده و حاوي مطالبي از جمله دلايل خريد مشتريان و نيازهاي واقعي آنها، علت و معلول ارزش تجاري، ارزش برقراري رابطه با مشتري، شالودۀ تصميم خريد، و تسريع فرايند فروش است.