كتاب حاضر به منظور تجزيه و تحليل رفتار مصرفكننده به رشتهي تحرير درآمده و هدف از آن دستيابي به مشتريان، بازاريابان و سازمانهاي اجتماعي برتر است. چارچوب كلي كتاب بر اين اساس شكل گرفته است: در آغاز هر يك از فصلهاي كتاب تلاش شده كه شرح جامع و كاملي از مفاهيم و تئوريهاي مختلف رفتاري و كاربردي و درك رفتار مصرفكنندگان به دست داده شود. در ادامهي هر فصل، نمونههايي از شيوههاي تاثيرگذاري اين مفاهيم بر طراحي و توسعهي استراتژيهاي بازاريابي ذكر گرديده است و هدف اين بوده كه شيوههاي بهرهگيري يك سازمان از هر يك از مفاهيم در مواجهه با موقعيتها و شرايط خاص بازاريابي مرور گردد و سرانجام در پايان، پرسشهايي به همراه نكاتي كاربردي در اين زمينه فراهم آمده است. پارهاي از عناوين كتاب عبارتاند از: كاربردهاي رفتار مصرفكننده، استراتژي بازاريابي و رفتار مصرفكننده، تفاوتهاي فرهنگي در ارتباطات غيركلامي، تاثيرات خانواده بر رفتار مصرفكننده، بازاريابي براي كودكان، شخصيت و احساسات مصرفكننده، نگرش و باورهاي تاثيرگذار در مصرفكننده، نحوهي انتخاب مصرفكنندگان، انتخاب مكان و مرحلهي خريد، و رفتار مصرفكننده و قوانين بازاريابي.