fiogf49gjkf0d
بازتابي شدن بازارها نوع ابزارهاي به كار گرفته شده توسط بنگاهها تغيير يافته و تكامل پيدا ميكند. ارتباطات بازاريابي به عنوان يكي از ابزارهاي مدرن بازاريابي، كه پيشتر به پيشبرد فروش معروف بود، به تدريج جايگاه خود را در استراتژيهاي بازاريابي تثبيت كرده است. ارتباطات بازاريابي شامل روابط عمومي، تبليغات، پيشبرد فروش و بازاريابي مستقيم به سمت يكپارچگي حركت كرده و ارتباطات يكپارچه، پديدهاي منعطف و ديناميك ناشي از تعامل متقابل عوامل مرتبط با آن هستند كه تشخيص و لحاظ آن در فعاليتهاي سازمانهاي امروزي نيازمند چالشهاي بزرگ مديران ارشد سازمان در راستاي اهداف تعيينشده است. كتاب حاضر ترجمهي فصلهايي از كتاب "ارتباطات يكپارچهي بازاريابي" نوشتهي دكتر تام دانكن و حاوي مباحثي در خصوص ابزارهاي ارتباطات بازاريابي نظير تبليغات و پيشبرد فروش براي ساخت مارك تجاري است. نگارنده در كتاب حاضر اطلاعاتي را در زمينهي مفهوم بازاريابي و مارك، مشتريان و شركاي تجاري، مديريت انتظارات، نحوهي كار ارتباطات، عوامل موثر بر تصميمات خريد، برنامهي بازاريابي، انواع تقسيمبندي بازار، روابط عمومي بازاريابي و... آورده است.