fiogf49gjkf0d
بهرهوري سازمانها و شركتها را نميتوان بدون تحليل درست از عوامل موثر بر آن بهبود بخشيد. براي اين كار ابتدا ميبايد شاخصهايي را براي سنجش عملكرد شركتها، با توجه به اولويتها و اهداف هر سازمان تعريف كرد. سپس لازم است مراكزي براي جمعآوري، ذخيره و پردازش دادهها معين و گزارشهاي مرتبط با آن تهيه شود. اين مراكز بايد به نرمافزارها، نيروي انساني كاردان و سختافزارهاي لازم مجهز باشند. شاخصهاي سنجش عملكرد بهرهوري در هر سازمان نمايشي از وضعيت عملكرد آن سازمان را نشان ميدهد و اين عملكرد بازخوردي از تصميمات، اجراي برنامهاي استراتژيك و عملياتي آن سازمان است كه براي شناسايي مشكلات و بهبود مستمر فعاليتهاي سازمان لازم است. از طرفي بررسي صورتهاي مالي نيز به دليل اين كه نشان ميدهد در گذشته چه وقايعي در سازمان رخ داده است ميتواند براي پيشبيني وضعيت هر سازمان در آينده استفاده شود. بر همين اساس نگارندهي كتاب حاضر چگونگي تحليل عملكرد شركتها و سازمانها را بيان كرده، همچنين به معرفي و ارزيابي شاخصهاي مهم مالي پرداخته است. وي به همين منظور موضوعاتي چون: ارزيابي عملكرد مديران شركت، محدوديت مقايسهي دادههاي مالي، شاخص روند بر مبناي سال پايه، ترازنامه، شاخص سود سهام پرداختي، تاثيرات ماليات بر درآمد، مطلوبيت اهرم مالي، نسبت جاري، نظارت بر بهرهوري و شاخصها و برنامهريزي سود را بررسي كرده است.