اين کتاب با هدف ايجاد قابليتهای رهبری در افراد, نيز افزايش موفقيتهای شخصی و سازمانی مديران نگاشته شده و مشتمل است بر مباحثی نظير: "چهار مرحلهی رشد رهبری", "ويژگیهای يک رهبر اعم از: ايجاد انضباط, تعيين اولويتهای زندگی, ايجاد اعتماد, و کسب بينش", "تاثير رهبر", "چگونگی گسترش نفوذ و تاثير", "سطوح رهبری", نتايج نيرو بخشيدن به ديگران", و "چگونگی پايدار ساختن رهبری خود". برای نمونه در بخشی از کتاب, نگارنده با اشاره به اصل "pareto" در رهبری تصريح میکند: "هر رهبر نياز به دانستن و درک اصل pareto در رابطه با مردم و رهبری دارد. برای مثال 20% افراد موجود در يک سازمان, مسئول 80% موفقيت شرکت هستند. راهبرد زير يک رهبر را در افزايش توليد يک سازمان, توانا میکند: 1- تعيين کنيد که 20% افراد برگزيده چه کسانی هستند. 2- کاری کنيد که وقت 80% افراد با اين 20% برگزيده صرف شود. 3- 80% هزينههای برنامهی رشد شخصی را برای اين 20% صرف کنيد و 4- تعيين کنيد کدام 20% از کارها موجب 80% نتايج است. اين امر موجب آزاد شدن افراد برای انجام کارهايی با بهترين نتايج میشود".