در اين كتاب مبحثي در زمينهي برنامهريزي درسي بر اساس يك الگوي ساده مطرح شده است كه طي فصول جداگانه، اجراي ساختار برنامهريزي درسي و هريك از عوامل موثر در برنامهريزي درسي بررسي شده است. كتاب با تدوين اهداف درسي آغاز و به تعيين تكاليف و ارزشيابي ختم ميشود؛ ضمن آنكه با توجه به اهميت موضوع به سبكهاي آموزش و ويژگيهاي معلمان در ابتداي كتاب و فرايند يادگيري و واژههاي مرتبط با آموزش در انتهاي كتاب اشاره گرديده است. موضوعات كتاب عبارتاند از: شبكههاي آموزشي، برنامهريزي درسي، فرايند برنامهريزي درسي، تدوين اهداف يادگيري، حيطههاي يادگيري، خطمشي آموزشي، منابع آموزشي، الگوهاي تدريس، وسايل و رسانههاي آموزشي، تجارب يادگيري، شيوههاي ارزشيابي، مهارتهاي اداري كلاس درس، و يادگيري. و در پايان كتاب واژهنامهاي درج گرديده است.