در قرن بيست و يكم، به ابزارهاي كنترل و حسابداري جديدي را براي اجراي استراتژي¬هاي سازمان نياز مي¬باشد. نوآوري¬هاي سريع، رقباي كارآفرين و مشتري¬هايي با تقاضاهاي فزاينده، پويايي بازار رقابتي را دو چندان كرده است. اين كتاب آخرين تكنيك¬هاي كنترل و سنجش عملكرد را با توجه به واقعيت¬هاي رقابت، استراتژي¬ها و طراحي سازمان مطرح مي¬سازد. هر كسي كه مي¬خواهد كسب و كاري را اداره كند، از مفاهيم جديد و رويكردهاي جديدي كه در اين كتاب ارايه گرديده است، در جهت اجراي استراتژي سازمان خود بهره خواهند برد. مهم¬ترين ويژگي كتاب اين است كه تلاش دارد از نظام¬هاي كنترل و سنجش عملكرد به منظور سنجش ميزان موفقيت استراتژي¬هاي سازمان و برنامه¬ريزي استراتژيك و تدوين استراتژي¬هاي آتي يا تعديل استراتژي¬هاي فعلي بهره ببرد. رابرت سايمونز استاد دانشكده كسب و كار چارلز ويليامز دانشگاه هاروارد است. وي در 15 سال گذشته حسابداري، كنترل مديريت و نظام¬هاي سنجش عملكرد تدريس نموده است و كارشناس رسمي دادگاه فدرال آمريكا در زمينه نظام¬هاي كنترل و سنجش عملكرد مي¬باشد.