فروش فرآيندي سه مرحلهاي است: درك نيازهاي مشتري، عرضة راهحلي براي رفع اين نيازها، و كسب رضايت مشتري. برخي از اصول مهم در روابط عمومي فروش عبارتاند از: مشتريان خود را دقيقا بشناسيد، انتظارات عاطفي و پنهان مشتري را برآورده سازيد، روي تصورات مشتري تمركز كنيد، برنامة زماني مشتري را تغيير ندهيد، و چنان خاطرهاي در مشتري بسازيد كه بخواهند آن را تكرار كنند. نگارنده در اين كتاب ضمن بيان مفاهيمي چون بازار و بازاريابي، مشتري، ارتباطات و تبليغات، موضوعاتي نظير تكنيكهاي فروش، ارتباطات و فروش، و فروش در دنياي الكترونيك را به همراه نكاتي در خصوص فروش حضوري مطرح ميكند. همچنين مخاطبان را با مباحث و راهبردهاي كلان فروش آشنا ميسازد.