ويژگيهاي يك زبانآموز موفق چيست؟ چگونه آموزگار زبان ميتواند با لحاظ كردن سبك يادگيري و ويژگيهاي شخصي هر زبانآموز، يادگيري را تسهيل كند؟ چه متغيرهايي بر يادگيري زبان اثر ميگذارند و ميزان نسبي تأثير آنها چه ميزان است؟ اينها نمونه سؤالهايي هستند كه كتاب حاضر ميكوشد با استفاده از نتايج تحقيقات علمي صورت گرفته در كشورهاي مختلف به آنها پاسخ دهد. همچنين در اين كتاب روشهايي كاربردي ارائه شده است تا زبانآموزان و آموزگاران بتوانند ضمن آشنايي با انواع راهبردهاي شناختي، فراشناختي و اجتماعي- عاطفي، راهبردهاي جديدي را تجربه كنند و انتخابهاي هوشمندانهتري داشته باشند.
عنوان اصلي: Les stratégies d'apprentissage, 1998.