عنوان اصلي: . The social psychology of the classroom
در كتاب حاضر، مؤلف سعي كرده برخي از حوزه روانشناسي اجتماعي آموزشوپرورش كه ارتباط بيشتري با كلاس درس دارد، مورد بررسي قرار دهد. بخش اول كتاب ضمن معرفي كتاب، قلمرو كلي روانشناسي اجتماعي كلاس درس را مطرح ميكند. بخش دوم روشهاي اندازهگيري اجتماعي كلاس درس را پيشنهاد ميكند، در ادامه در بخش سوم تعامل معلم- يادگيرنده و اثرات انتظار معلم با تأكيد بر پديده انتظارات معلم و سوگيري معلم، رفتار افتراقي معلمان در كلاس درس موردتوجه قرار ميگيرد. مديريت كلاسي، رفتار غيركلامي در كلاس، پرورش و تغيير رفتار يادگيرندگان نيز در فصول چهارم تا ششم موردتوجه قرار گرفته است.