امروزه براي شناسايي نيازها و خواستههاي مشتريان ابزارهاي مختلفي پيشنهاد شده است. اما يكي از مهمترين آنها گسترش عملكرد كيفي QFD است. اين ابزار علاوه بر تلاش براي شناسايي كامل نيازها و خواستههاي مشتريان نسبت به ترجمه اين نيازها به ويژگيهاي محصول و در ادامه طراحي فرايندهاي مرتبط با توليد اين محصولات اقدام ميكند. اين ابزار براي كاهش زمان رسيدن محصول به بازار كمك شاياني است و اشتباهات طراحي و مهندسي را به صورت چشمگيري كاهش داده است. QFD سبب ايجاد زبان مشترك بين واحدهاي مختلف سازمان و در عين حال ترويج فرهنگ كار گروهي و افزايش ارتباطات سازماني ميشود. كتاب حاضر با هدف بررسي ابعاد مختلف كيفيت در صنعت و خدمات به رشته تحرير درآمده است.