در كتاب حاضر، در باب چگونگي استفاده از اصول بازاريابي در مسائل اجتماعي بحث شده است. در اين كتاب، تلاش شده تا جديدترين دستاوردها و موضوعهاي مرتبط با بازاريابي اجتماعي تشريح گرديده و در كنار هر مبحث به منظور افزايش درك مخاطب و بهرهگيري بيشتر از مباحث، مثالها و نمونههايي عيني ذكر شود. در همين راستا نخست، مفهوم بازاريابي اجتماعي و اصول آن تشريح و تبيين شده و سپس عبارت «آميخته بازاريابي اجتماعي» به صورت كامل توضيح داده شده است. در بخش ديگري از كتاب، جايگاه نگرش و مدلهاي تغيير فتار در بازاريابي اجتماعي در كنار فرايند بازاريابي اجتماعي و الگوهاي كاربردي از آن مورد توجّه قرار گرفته و در پايان، نمونههايي واقعي از بازاريابي اجتماعي در نقاط مختلف دنيا ذكر شده است.