نويسنده در اين کتاب در مسيري گام به گام و با استفاده از مجموعهاي از کاربرگها، به معرفي روشهاي تکنيکهاي مناسب و راههاي دستيابي به پاسخ براي پرسشهاي متداول بازارپژوهي ميپردازد. بدين ترتيب در کتاب با طرح مباحثي چون: تعريف بازارپژوهي، چگونگي انتخاب شرکت کنندگان و تسهيلگر، تعيين فرضيهها، چگونگي يافتن دادههاي ثانوية مورد نياز، نحوة استفاه از دادهها، چگونگي تدوين يک پرسشنامه، چگونگي تحليل و تفسير دادهها و... فرآيند پيشرفت يک کسب و کار نوپا از مراحل ابتدايي تا انتهايي توضيح داده شده است.