در كتاب حاضر، نگارنده رابطة تبليغات و فرهنگ و مرزهاي تعاملي و تقابلي اين دو در حيات جوامع انساني و به خصوص ايراني را بررسي كرده است. اين پژوهش با هدف دستيابي به تعريفي جامع دربارة اين موضوع و شناخت ارتباط ميان تبليغات و فرهنگ تدوين شده است. كتاب، مشتمل بر دو دفتر است: در دفتر اوّل با عنوان «تبليغات»، تعريفها، راهبردها و انواع رسانه و تناسب آنها با موضوع تبليغ و روش تبليغ درج شده است. در دفتر بعدي با عنوان «فرهنگ» به قلمرو مسائل نظري وارد شده و تعريفهاي متعدد در باب فرهنگ را از زبان و نگاه پژوهشگران ايراني و غربي تحليل كرده است.