نوشتار حاضر با موضوع "رسانههاي گروهي و تبليغات"، "مباحثي از اين دست را شامل ميشود: ارتباط، مدلهاي ارتباطي، خبرگزاريها و مشخصات آنها، شيوههاي اقناع، تاريخچهي تبليغ در ايران و جهان، اهداف و ابزار تبليغ، و آثار مثبت و منفي تبليغ، به تصريح نگارنده: "اقناع، فرآيندي است كه در خلال آن ميكوشيم تا نگرش ديگران را تغيير دهيم و به تعبير سادهتر به مفهوم كوششي براي تغيير نگرش است. چنين كوششي كه با هدف تغيير در نگرش صورت ميگيرد با تكيه بر استدلال منطقي و ايجاد شناخت در مخاطبان است و اگر با برانگيختن عواطف و هيجانات، توام شود ترغيب است و بالاخره در صورتي كه با تكيه بر جبر و فشار و آميزهاي از شرطيسازي همراه باشد و رنگ رفتاري به خود بگيرد، وادارسازي است".