موضوع اين كتاب، بررسي نقش «هيجان و منطق» در رفتار مصرفكنندگان از منظر علم روانشناسي است. پژوهش حاضر، با هدف توصيف علل منطقي و هيجاني رفتار مصرفكنندگان در انتخاب يك يا چند گزينه (يا به عبارت دقيقتر «نام تجاري») از ميان حق انتخابهاي فراوان تدوين شده است. نويسنده در اين اثر سعي دارد، برخي از علل احساسي و منطقي انتخاب محصول از طرف مصرفكنندگان و چگونگي پردازش پيامهاي تبليغاتي از سوي آنان را توضيح داده و نشان دهد كه چگونه اين نيروهاي انگيزشي بر بخشهاي مختلف بازاريابي مانند ميزان وفاداري بر برند، سهم از بازار و مارجين فروش بالاتر تأثير ميگذارد. وي در اين راستا روابط پيچيدة بين هيجان، منطق و رفتار مصرف كننده نسبت به آنها و نيز رابطة هيجان و منطق با ديگر مباحث مهم مانند مشاركت، يادگيري، ريسك متصوّر شده و اعتماد را هم توصيف ميكند و رهنمودهايي در زمينة رفتار مصرف كننده در اختيار مخاطب قرار ميدهد.