همانند همة انواع سنجش، سنجش براي يادگيري نيز مستلزم آموزش معلمان، برنامهريزي و تطابق با برنامههاي درسي است. با توجه به اهميت نقش سنجش در يادگيري، در اين كتاب 10 مقاله از 7 نويسندة صاحبنظر در حوزة سنجش آموزش، گردآوري و ترجمه شده است. موضوع مقالات عمدتا سنجش براي يادگيري است و تلاش شده كه سال انتشار آنها بعد ازسال 2000 باشد. عناوين مقالات و مولفان آنها بدينقرار است: «سه نقش سنجش، غربالگري، پاسخگويي و تشخيص آموزشي/ فيليپ نالي»؛ «نقش سنجش در فرهنگ يادگيري/ لوري شپارد»؛ «سنجش كلاس چگونه يادگيري را بهبود ميدهد؟/ توماس گوسكي»؛ «سنجش از نگاه دانشآموزان/ ريچارد استيگينز»؛ «مفهوم سنجش تكويني/ كاردل بوستون»؛ «از سنجش تكويني به سنجش براي يادگيري/ ريچارد استيگينز»؛ «استفاده از سنجش كلاسي با مشاركت دانشآموز براي پر كردن شكافهاي پيشرفت محيطي/ ريچارد استيگينز و جين چاپويس»؛ «سياستگذاران در خصوص آزمون و سنجش چه بايد بدانند؟/ دان لايتچ»؛ «آزمودن در مقياس وسيع: مزايا و مشكلات/ فاديا ناصر»؛ «معيارهاي ارزشيابي نظامهاي سنجش دانشآموزان/ وين هارلن».