در جلد ۲۹، از مجموعه كتابهاي «راهكارهاي تبليغات و بازاريابي»، به معرفي صد خطاي فاحش و تاريخي در ساخت «برند» كه منجر به شكستهاي تجاري بزرگ شده، پرداخته شده است. اين معرفي از طريق توصيف برخي از ناكاميهاي بزرگ و بيسابقة ساخت برند، در شركتهاي موفقي چون: «آي.بي.ام»؛ «جنرال موتورز» و...، صورت گرفته است.
گرچه امروزه ساخت برند اهميتي به مراتب افزونتر از قبل دارد، باز هم شركتها در اين مسير به بيراهه ميروند. كاملاً واضح است كه شركتها از اشتباههاي يكديگر درس نميگيرند و حتي برعكس، آنها را تكرار ميكنند. شكست يك بيماري مسري است.
هدف كتاب شكستهاي نامهاي تجاري، بررسي دامنهي گسترده و متنوع دلايل شكست برندها به منظور اجتناب از اين شرايط است. مسائلي همچون فراموشي برند، خودبيني برند، جنون خودبزرگبيني برند، فريبكاري برند، استهلاك برند بدبيني برند و نامربوط بودن آن، ميتوانند علل شكستهاي برندهاي برتر دنيا باشند.
در ستايش اين كتاب آمده است:
«تجارب و آموزههاي حاصل از شكستها، به مراتب بيش از موفقيتهاست. كتاب شكستهاي نامهاي تجاري گنجينهي توصيههاي هشداردهنده و سودمندي است كه شما همواره از آنها غافل بودهايد.»
- لورا رايس
«اين كتاب خلاصهاي است از خطاهاي عبرتآموز و تاريخي در خصوص ساخت برند.»
- فايننشيال تايمز