كتاب حاضر از مجموعة «بررسيهاي وضعيت كتاب و كتابخواني در جهان» است كه در آن پژوهشي دربارة «عادتهاي كتابخواني دانشآموزان انگليسي» نسبت به مطالعه ارائه شده است. طبق يافتههاي اين پژوهش، نيمي از دانشآموزان انگليسي معتقدند كه اهل مطالعه بودن به معناي توانايي مطالعة كتابهاي طولاني، مطالعة مكرر و مطالعة مباحث مختلف است. در اين ميان دختران انگليسي بيش از پسران از مطالعه لذت ميبرند. در كل مجلات، وبسايتها، كتابهاي كمدي و داستان بيشترين متون مطالعهشدة غيردرسي آنها هستند. با اين وصف، آموزش و پرورش انگليس سياستهايي را مبني بر آموزش سواد در مدارس و تشويق دانشآموزان به مطالعة بيشتر، نظير: تشويق، آگاهي دادن و... اتخاذ نموده است.