منظور از برقراري ارتباطات بين افراد در شبكهسازي، ايجاد يك ارتباط و تعهد بلندمدت است كه موجب ميشود افراد نسبت به خود و سايرين شناخت بهتري پيدا كنند و كارهايي را با كمك ديگران انجام دهند كه به تنهايي از عهدة انجام آن برنميآيند. در حقيقت شبكهسازي يك مهارت عمده و مهم در زندگي و كسب و كار است و از اين مهارت ميتوان در امور تجاري، سازماني و يا شخصي استفاده كرد. نگارنده در اين كتاب نشان ميدهد كه چگونه يك نفر ميتواند به صورت سازمانيافته شبكهسازي موثر را به عنوان استراتژي و سياست فردي خود انتخاب نمايد. بدينمنظور شبكهسازي موثر را در چهار مرحله به شرح زير بيان ميكند: يادگيري كه به بررسي و شناسايي احتياجات خود و ديگران اختصاص دارد؛ سرمايهگذاري كه ايجاد ارتباطات قوي با افراد است؛ پرورش كه عمق بخشيدن به روابط ارتباطات است؛ و نگهداري كه حفظ و تداوم حركت را بيان ميكند.