بناههاي كوچك و متوسط يكي از اجزاي حياتي رشد در اقتصاد جهاني است و اهميت آن در رشد اقتصادي كشورهاي توسعهيافته و در حال توسعه به خوبي شناخته شده است. بسياري از پژوهشگران بر اين باورند كه حل مشكل اقتصادي در كشورهاي جهان سوم، در گرو توسعة بنگاههاي كوچك و متوسط در اين كشورهاست. شبكهسازي در فعاليتهاي بازاريابي بنگاههاي اقتصادي به معناي استفاده از ارتباطهاي گسترده و متنوع است كه پيرامون تعاملات و فعاليتهاي اقتصادي است. شبكهسازي را ميتوان به عنوان يك فعاليت كارآفرين هم در نظر گرفت، افزون بر اين، شبكهسازي يك فعاليت ضروري است كه ميتواند شايستگي مديران بنگاههاي كوچك و متوسط را افزايش دهد. كتابچة حاضر كه حاوي پرسشنامه، نكتههاي آموزنده، چكيدة مطالب و راهنمايي گام به گام دربارة شبكهسازي است، از جمله مباحث مطرحشده در آن ميتوان به موارد زير اشاره كرد. مردم خريدار مردم هستند؛ شبكهسازي منطقي؛ برپا شو و بيان كن؛ شبكهسازي با اعتماد به نفس؛ و پيگيري با رابطان پس از مراسم.