مجموعهسازي مشاركتي راهبردي است كه به كتابخانهها كمك ميكند تا با بودجة محدود خود، از منابع اطلاعاتي متنوع كه روزبهروز حضور بيشتري در بازار پيدا ميكنند، بيشترين بهره را ببرند. اينگونه مجموعهسازي با بهكارگيري راهبردهاي مديريت مجموعه در دو يا چند كتابخانه، وسعت مييابد و عمق مجموعههاي مشترك را افزايش ميدهد و به اين ترتيب در فضا، هزينهها و تهية نسخ تكراري صرفهجويي ميشود. هدف نگارندگان كتاب حاضر جمع كردن عناصر لازم براي شروع و تثبيت برنامة مجموعهسازي مشاركتي در كتابخانهها است. از جمله مباحث مطرحشده ميتوان به اصول مجموعهسازي مشاركتي، انواع فعاليتهاي مجموعهسازي مشاركتي، تقويت مجموعهسازي مشاركتي در كتابخانههاي محلي و تبليغ و آگاهيرساني اشاره كرد.