رسانهها، الگوهاي فرهنگي متفاوتي را در معرض قضاوت مخاطبان قرار ميدهند و توليدكنندگان مختلف، با شيوههاي متفاوت، سعي در فروش محصولات خود دارند. بخش عمدهاي از اطلاعرساني در دنياي امروز بر عهدة رسانههاي چاپي است و صنعت چاپ و بستهبندي و تبليغات، با شتابي فزونيابنده، روشهاي جديدي را براي تاثير بيشتر به كار ميگيرند. هنر گرافيك و تكثير اثر گرافيك به وسيلة چاپ در تبليغات، اهميت زيادي دارد. نگارنده در كتاب حاضر ضمن تبيين برخي مفاهيم مربوط به هنر گرافيك، مباحثي چون تبليغات، تبليغ مطبوعاتي، پوستر، كاتالوگ و بروشور، و بستهبندي را مطرح كرده است.