باور عمومي مديران بر اين است كه يك برنامة بازاريابي كه خوب طراحي و اجرا شده است، حتما جواب ميدهد؛ اما در دنياي تجارت امروز لزوما اينطور نيست. امروزه شركتي كه اشتباه ميكند، به سرعت از دور خارج شده و رقبايش جاي او را ميگيرند. براي پيروزي در بازار فشردة رقابت و پرهيز از اشتباه، يك راه ساده وجود دارد و آن اين است كه از اصول و قواعد غيرقابل انكار بازاريابي استفاده شود. نويسندگان در اين كتاب 22 قانون بازاريابي را بيان ميكنند كه برخي از آنها عبارتاند از: قانون پيشتازي، ذهن مشتري، تمركز، انحصار، عمل متقابل، تقسيم، دورنگري، تعدد محصولات، صراحت، راه حل اختصاصي، غيرقابل پيشبيني بودن، تبليغات گمراهكننده، و شتاب.