صنعت گردشگري با فراهم نمودن شرايطي براي استراحت، و كسب انرژي براي از سرگيري فعاليتهاي شغلي و اجتماعي، باعث ميشود انسانها در جان و تن خود احساس تازگي كنند و ضمن لذت بردن از شگفتيهاي طبيعي و انسان ساخت، همزمان بتوانند با فرهنگها و تفاوتهاي يكديگر آشنا شوند. نگارنده در كتاب حاضر، ضمن بيان كلياتي در خصوص تاريخچه و تعاريف اصطلاحات گردشگري، اصول و توسعة صنعت گردشگري و نيز مديريت و بازاريابي اين صنعت را بررسي ميكند. اين كتاب به منزلة كتاب درسي به ارزش 2 واحد براي دانشجويان گرايشهاي مختلف رشتة جغرافيا در مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد تدوين شده است.