آموزش رهبري در سازمانها و ادارات، موضوعات متنوع را شامل ميشود، از جمله: هدايت افراد، ايجاد فرصتهاي عملي براي كسب تجربه، واگذاري منصبها به صورت چرخشي، و امكان برقراري ارتباط با الگوهاي كاري سطح بالاي سازمان از راه مشاوره برنامهريزي شده. رهبران، اغلب چهرۀ اصلي خود را در هنگام بروز بحران نشان ميدهند. موفقيت و عدم موفقيت در مقابله با اين بحرانها، نشاندهندۀ شايستگي و درجه موفقيت آن رهبر ميباشد. آنها بايد نشان بدهند كه علاقهای حقيقي به سلامت، رفاه و آسايش كاركنانشان دارند. آنچه كه رهبر بايد انجام بدهد ايجاد محيطي است كه آمادگي، چارهانديشي سريع، توانايي تحليل موقعيت و مهارتهاي ارتباطي عالي، از قبل در آن پيشبيني شده باشد. آنها بايد بررسي كنند كه چگونه ميتوانند فضاي تبادل دانش را درسازمانشان ايجاد و تقويت كنند تا با ارتقاي سطح علمي كاركنان، راه براي پيشرفت سازمان بازگردد. نگارنده در كتاب حاضر 10 راهكار را به منظور دستيابي مديران به موفقيت مطرح ميسازد، اين راهكارها عبارتاند از: تفكر چندمنظوره و ميانرشتهاي، به اوج رساندن سبك رهبري، مديريت شبكههاي دانش، متقاعد كردن، نفوذ و معرفي چشمانداز، ايجاد فرهنگ صداقت و رعايت ارزشها، رهبري از محيطي متنوع، ايجاد شبكه پندآموزي، افزايش تمركز جهاني، تشكيل تيمهاي كارآمد، و رهبري و كسب موفقيت در فضايي آكنده از ابهام و و بيثباتي.