به فرآيند تغيير رفتار افراد در مقياس بزرگ با بهكارگيري اصول بازاريابي، براي مقاصد و فوايد اجتماعي به جاي منافع اقتصادي، بازاريابي اجتماعي ميگويند. اولين گام در بازاريابي اجتماعي در نظام سلامت تعيين مساله و هدف رفتاري مطلوب است. بر اساس تحليل وضعيت موجود و نتايج تحقيقات بازار، فرستندگان، پيام موثري را تدوين كرده و با توزيع مكاني ـ زماني مناسب و غلبه بر موانع، شروع تغيير رفتار در گيرندگان يا جمعيتهاي مخاطب را سبب ميشوند. اين شروع با ارزيابي مستمر و عرضۀ بازخورد به مجريان تقويت ميشود تا جامعه به هدف رفتاري مورد نظر دست يابد. بازاريابي اجتماعي در نظام سلامت موضوعي است كه نگارنده در كتاب حاضر به آن پرداخته و مباحثي چون: كاربرد بازاريابي در نظام سلامت، تفاوت بازاريابي اجتماعي و تجاري، تفاوت عملكرد قانون، آموزش و بازاريابي اجتماعي در تغيير رفتار، فرآيند اصلي بازاريابي اجتماعي، و شناسايي و تحليل مسالۀ بازاريابي را با هدف ارتقاي دانش، نگرش و مهارتهاي فعالان نظام سلامت براي طراحي و اجراي صحيح برنامههاي تغيير رفتار مردم بررسي كرده است.