در دنياي امروز توجه به مسائل اخلاقي در تجارت و به طور كلي در اقتصاد بينالمللي اهميت خارقالعادهاي كسب كرده است. اخلاق تجاري شاخهاي از اخلاق كابردي (عملي) است كه اصول اخلاقي و معنوي يا مسائل اخلاقي ناشي از آن را در محيط تجاري بررسي ميكند. بررسيهاي انجام شده نشان داده است كه ميانگين سود شركتهايي كه رهنمودهاي اخلاقي، معيارها و ضوابط شناخته شدۀ اخلاق حرفهاي را رعايت ميكنند بالاتر از ميانگين سود شركتهايي است كه به اين مهم كمتوجه بوده و از اين مزيت رقابتي بيبهره ماندهاند. نگارنده در كتاب حاضر ضمن تعريف اخلاق تجاري به موضوعاتي همچون «اصول اخلاقي حاكم بر تجارت»، «رهنمودهاي اخلاقي در باب تبليغات تجاري»، «روشهاي گوناگون براي فريب مشتري» و «سودجويي يا اهداف ديگر» ميپردازد.