خيلي از افراد معتقدند كه پرداختن به بحث اخلاق، گزينهها و فرصتهاي مناسب و توانايي آنها را براي رسيدن به موفقيت محدود ميكند، در حالي كه شركتهايي كه اخلاقيات را رعايت ميكنند در مقايسه با شركتهايي كه چنين تعهدي در خويش احساس نميكنند، سوددهي بيشتري دارند. اخلاقيات چگونگي رو به رو شدن به چالش انجام دادن كار درست در زماني است كه هزينهاي بيش از آنچه فرد ميخواهد بپردازد، در برداشته باشد. در زمينة اخلاقيات دو نكتة مهم وجود دارد: اول داشتن معياري براي تبعيت، و دوم داشتن ارادة تبعيت از آن. نگارنده در كتاب حاضر به لزوم رعايت اخلاقيات و اصول اخلاقي در زمينههاي موفقيتهاي شغلي، سياسي، تجاري، ورزشي و .... پرداخته و قواعد و اصولي اخلاقي را به منظور دستيابي افراد به موفقيت در خلال بحثهايش عرضه كرده است.