fiogf49gjkf0d
نظام آموزشي، مجموعهاي از دروندادها، فرايندها و بروندادها است كه در راستاي نيل به هدفهاي معيني فعاليت ميكند. اين نظام از طريق بازخورد به اصلاح فعاليتهاي خود ميپردازد. همچنين نظام آموزشي را به منزلهي الگوي كلي نهادها، موسسات و سازمانهاي رسمي جامعه تعريف كردهاند كه وظيفه انتقال فرهنگ و شكوفاسازي آن، پرورش همهجانبهي فرد، تربيت نيروي انساني ماهر و متخصص را برعهده دارد. بنابراين نظام آموزشي از مدرسه تا دانشگاه را شامل ميشود. در اغلب جوامع، نظامهاي آموزشي، ابزارهاي مهم تحقق هدفهاي اجتماعي محسوب ميشوند، بر اين اساس انتظار ميرود نظام آموزشي وظايف متعددي را ايفا كند كه موجبات رشد و توسعهي فرهنگي، اجتماعي، سياسي، اقتصادي و تكنولوژيكي جامعه را فراهم آورد. در اين راستا، در كتاب حاضر مطالبي در باب سازمانهاي آموزشي و نظريههاي رفتاري، نظريههاي جديد سازمان و مديريت و... بيان گرديده است. همچنين به تفصيل به انواع ارتباط در سازمانها (ارتباط اداري و غير اداري)، روابط انساني و رفتارسازماني، مباني رفتار فردي، مهارتهاي مديران در سازمانهاي آموزشي، يادگيري سازماني و سازمانهاي يادگيرنده، علم استفاده از IT و سازمانهاي مجازي و محيطهاي آموزشي مجازي و... اشاره شده است.