fiogf49gjkf0d
اهداف پيشبيني شده و قابل دستيابي در برنامهي كاري و بودجه از علل بسيار مهم موفقيت در هر سازماني هستند. سازماندهي، ناكارآمدي در محيط كار را درنظر ميگيرد و روشهايي عملي را براي كمك به افراد گروه در شناسايي اهداف، اولويتهاي كاري، سازماندهي كارآمد زمان، مهار مشكلات و استفاده از تجربه به منزلهي فرايند تصميمگيري پيشنهاد ميدهد. همچنين سازماندهي كردن شامل آگاهي از نگرش درست افراد، هنگام تحت كنترل بودن كارها نيز ميباشد. يكي از رويكردهاي سازماندهي امور، به كارگيري رويكرد اقدام فوري است كه به افراد در بالا بردن عملكرد ياري ميرساند؛ يعني باعث ميشود افراد بر روي فعاليتهاي مهمي متمركز شوند كه براي تكميل كارها براي دستيابي به اهداف به آن نياز دارند، از اين رو كارآمدي در تمام جنبههاي زندگي را به آنها عطا ميكند. به همين دليل نگارندگان در كتاب حاضر به موضوع سازماندهي امور پرداختهاند و مباحثي چون آمادگي براي اقدام فوري، تصميمگيري منطقي، مديريت اطلاعات و يادگيري از تجربه را بيان كردهاند. همچنين به عرضهي صد و يك نكتهي كليدي دربارهي سازماندهي امور پرداختهاند كه پارهاي از آنها عبارتاند از: دريابيد كه اشخاص فعال و آيندهساز كارهاي درست را به موقع انجام ميدهند؛ وظايف مهم را از ساير وظايف غيرضروري تفكيك كنيد، قبل از تصميمگيري، اطلاعات مربوطه را گردآوري كنيد.