fiogf49gjkf0d
افراد مشكلساز در سازمان زمان و انرژي مدير را به مدت طولاني به خود اختصاص ميدهند و مانع رسيدن وي به اهدافش ميشوند. ممكن است كاركنان به خاطر عملكرد ضعيف، آزرده و فاقد انگيزه شوند. كارمندي كه تنها به طور مداوم در ساعات طولاني كار ميكند، يا كسي كه احساس عدم ارزش و عدم رضايت ميكند ميتواند به فردي مشكلساز تبديل شود. ميتوان اين افراد را به دو طريق شناسايي كرد: از طريق مشاهدهي رفتار فرد مشكلساز در محيط كار و نيز از طريق اطلاعات و آگاهيهاي خويش. درك علت مشكلساز بودن افراد، باعث پيشبيني رفتارهاي افراد مشكلساز، اقدام براي جلوگيري از مشكلات و كاهش تعارض ميشود. همچنين توانايي هدايت آنها براي خارج شدن از موقعيتهاي غيركارآمد، به منظور عملكرد كاري بهتر، يكي از مهارتهاي اساسي مديريت است. به همين دليل نگارندگان در كتاب حاضر به عرضهي صد و يك نكتهي كليدي دربارهي نحوهي رفتار با افراد مشكلساز پرداختهاند. پارهاي از اين نكات عبارتاند از: در خصوص كاركنان از آگاهيهاي لازم برخوردار باشيد تا بتوانيد به بهترين روش به آنها كمك كنيد، يك فرهنگ حمايتي به وجود آوريد و كاركنان پشتيبان را شناسايي كنيد، و براي تغيير افرادي كه هميشه به طور منفي پاسخ ميدهند تلاش كنيد.