fiogf49gjkf0d
پيش از شروع كار روي داستان، هيچچيز مهمتر از داشتن ايدهاي شايسته نيست. نويسنده داراي ايدهي شايسته حتي با پرداختن ضعيف كارش را ميتواند مثل موشك شروع كند، در حالي كه نويسندهاي با ايدهاي ضعيف حتي با پرداختي عالي احتمالا به جايي نخواهد رسيد. ايده در واقع بذري است كه تقريبا به نحوي جادويي در ذهن پديد ميآيد. بعضي ايدهها رشد نميكنند، اما بذرهاي سالم و قوي رشد ميكنند. بايد آنها را بنويسيد. در غير اين صورت راحت ناپديد خواهند شد. دورههاي فكر كردن دربارهي ايدهي داستان به شدت مهم است و مانند جنين در حال شكلگيري است. در اين دورهي تكوين به هيچوجه نبايد با كسي مشورت كنيد. صبر كنيد تا ايدهي خاص شما ظرفيت رشد و بالندگي را بيابد. اگر ايدهي خويش را با ديگري در ميان بگذاريد انرژي نگارش آن را از دست خواهيد داد. كتاب حاضر در خصوص اصول فيلمنامهنويسي و معضلات آن با اين ديدگاه متفاوت كه در فيلمنامهنويسي، اصل، ايده و فكر اوليه است نه ساختار، نگاشته شده است. برخي از عناوين كتاب عبارت است از: ايدهي خوب چيست؟؛ بازنويسي ضروري است؛ سعي كن تا موفق شوي؛ بازي سينما؛ چگونه از اينجا به آنجا برسيم؛ وعده و وعيدها؛ و سلاخي كه ميليونر شد.