نگارنده در اين كتاب، جنبههاي كاربردي نظامهاي اطلاعاتي جغرافيايي (GIS) را بازگو ميكند. اين سيستم مبتني بر كامپيوتر است كه براي جمعآوري، ذخيرهسازي، كنترل، بازيابي، به روز كردن، ادغام، پردازش، تحليل، مدلسازي و نمايش دادههاي جغرافيايي به صور گوناگون به كار گرفته ميشود. به تصريح نگارنده: "با مطالعه و بررسي در كاربردهاي وسيع و متنوع اين سيستم در حوزههاي مختلف از جمله حوزههاي بازرگاني، چنين نتيجه شده كه ميتوان از آن در مدلهاي برنامهريزي مكانيابي با هرچند متغير كمي و كيفي كه در تصميمگيريها دخالت داشته باشد استفاده كرد و با توجه به عملكرد سيستمي و پويا بودن تصميمگيريهاي بازرگاني، GIS را ميتوان به عنوان يك سيستم پشتيباني مديريت در توسعه نظام بازرگاني كشور، معرفي نمود". برخي مباحث كتاب، عبارت است از: فنآوري ارتباطات و اطلاعات، تاريخ تحولات و توسعهي GIS، مولفههاي يك GIS، كاربردهاي GIS در بازاريابي، كاربرد GIS در صنعت توريسم، مدلهاي سرمايهگذاري مبتني بر ساختار دولتي، و قابليت GIS در عمل.