در نوشتار حاضر طي هفده فصل راه كارهايي براي انجام كار تيمي در سازمان معرفي و تشريح شده است .در بخشي از كتاب آمده است ..." :وظيفه مدير عامل شركت، بيشينه سازي مشاركت كليه كاركنان است .اين مهم حاصل نخواهد شد مگر با ايجاد و توسعه فرهنگ كار تيمي در يك سازمان ...[نويسنده] تاكيد ميكند كه در يك سازمان اهميت تشكيل تيم از توليد محصول كمتر نيست .وي داشتن هدف مشترك و ايجاد تعهد به هدف و ارزشهاي گروهي را گام اول در تشكيل يك تيم ميداند .در كتاب انضباط گروهي، ارتباطات موثر، ايجاد انگيزش و شوق كاميابي، اعتماد متقابل و بالاخره آموزش مستمر به عنوان عوامل مهم پايداري و موفقيت يك تيم ذكر شدهاند ."