در كتاب عنوان شده است: "بازاريابي فرآيندي اجتماعي و مديريتي تلقي ميشود كه از طريق آن افراد يا گروهها از طريق توليد و مبادلهي كالا با هم به امر تامين نيازها و خواستههاي خود اقدام ميكنند. هدف بازاريابي ازدياد فروش است. هدف، شناخت، و آگاهي يافتن از ويژگيها و خصوصيات مشتري به نحوي است كه كالا يا خدمت ارايه شده دقيقا مناسب وي باشد و خود محصول، خودش را به فروش برساند". بر اين اساس در كتاب، مباحثي از اين قبيل مطرح گرديده است: استراتژي بازاريابي، تجزيه و تحليل بازار، تصميمات تبليغات و شناسايي محصول، تبليغات، فروش شخصي، روابط عمومي و تبليغرساني، اقتصادي بودن برنامهي بازاريابي، انواع فروشندگان، و مشخصات بازاريان و فروشندگان خوب. در پايان نيز، توصيههايي در خصوص مديريت كاري و شخصي فراهم آمده كه از آن جمله است: انديشههاي مثبت خود را غنيتر كنيد؛ افكار بزرگ در ذهن بپرورانيد؛ از عبارتهاي مودبانه زياد استفاده كنيد؛ در كارها از قوهي تخيل خود استفاده كنيد؛ ريسكپذير باشيد؛ نوآور باقي بمانيد؛ و تغيير را خوب بپذيريد.