اين كتاب مصور، دربردارندهي جنبههاي روانشناسي فروشندگي است با برخي از اين مباحث: اطلاعات ضروري فروشندگي، تبليغ، مذاكرات فروش، محل برخورد فروشنده و مشتري، محتواي مذاكره، اجراي عمليات فروش، خصوصيت مشتري، فرم زبان و اداي كلمات، هنر عرضهي كالا، عرضهي خدمات به مشتريان بيش از دو نفر، و فروش تخصصي. به تصريح نگارنده: "فروشنده بايد شناخت كافي از روحيات اشخاص به عنوان مشتري و اميال و انگيزههاي خريد ايشان داشته باشد. او بايد روحيهي فرد را به سرعت از ظاهر او شناسايي و طرز برخورد خود را متناسب با روحيهي او تطبيق دهد. يعني در شرايط مختلف از تاكتيكهاي مناسب، استفاده نمايد. از اينرو او بايد با ساختارهاي چهره و نشانههاي آن آشنايي داشته يا پيدا كند و اعمال و رفتار خود را بر آن مباني استوار نمايد. فروشندهي ماهر نيز مانند يك بازيگر، رفتار خود را كنترل مينمايد و كارگردان هنري خود نيز هست و ديالوگ خود را از شرايط صحنهي زندگي و فروش، كسب مينمايد و در همان لحظه نيز با روش صحيح ادا ميكند و رفتار خود را نيز متناسب با شرايط فروش، كنترل مينمايد".