مخاطبان در اين كتاب، با توجه به مباحث علم پزشكي و علوم رفتاري، با موضوع بهترين شيوهي كاركردن مردم با يكديگر آشنا ميشوند. بر اين اساس نگارنده توضيح ميدهد: "مقصودمان از بهترين اين است كه چگونه مردم وقتي از خودشان و از سازماني كه در آن كار ميكنند و از مردمي كه با آنها كار ميكند احساس رضايت دارند، نتايج با ارزش را به وجود ميآورند. عبارت مدير يك دقيقهاي تركيب سادهاي است از آنچه بسياري از مردمان زيرك به ما ياد دادند و آنچه ما خودمان آموختيم. در كتاب چنين نتيجهگيري ميشود: براي كسب نتايج بزرگتر در زمان كوتاهتر بايد هدفها را تنظيم كنيد، رفتارها را مورد تمجيد يا سرزنش قرار دهيد، افراد را تشويق كنيد، فقط حقايق را بر زبان آوريد، خندان باشيد، و كار كنيد و لذت ببريد و آنهايي را كه با شما كار ميكنند تشويق كنيد مانند شما رفتار كنند.