در كتاب خاطرنشان شده است: "فرهنگ سازماني موضوع اساسي فرضيات، ارزشها و عقايد مشترك اعضاي سازمان است كه روش تفكر و عمل در مورد مسايل و فرصتهايي را كه سازمان با آن مواجه ميشود دربرميگيرد فرهنگ سازماني آنچه را كه براي سازمان مهم است است تعريف ميكند. در حقيقت ميتوان آن را به عنوان DNA سازمان به حساب آورد كه با چشم غير مسلح قابل رويت نيست ولي به عنوان يك الگوي قوي حوادثي را كه در محيط كاري اتفاق ميافتد شكل ميدهد". در اين كتاب مفاهيم مرتبط با فرهنگ سازماني و شناخت مراحل ادغام، تغيير، تقويت، توسعه و حفظ و نگهداري فرهنگ سازماني براي سياستگذاري، مديران و كاركنان سازمانها مطرح شده است. مباحث كتاب عبارتاند از: فرهنگ سازماني و مولفههاي آن، انواع فرهنگ سازماني، ارتباطات و فرهنگ سازماني، فرهنگ سازماني و اجتماعي شدن در سازمانها، و سنجش فرهنگ سازماني و تغيير آن".