اين كتاب با هدف ايجاد مهارت در مديران ارشد و مياني و نيز دانشجويان رشتههاي مختلف مديريت در حوزهي نظارت و راهبري عملكرد كاركنان در زمينهي "مديريت عملكرد" تدوين شده است. نگارنده به منظور افزودن بر جنبههاي اجرايي و كاربردي اين مساله، بخشهايي از هر فصل را به گفت و گو ميان يك مدير و كارمندش اختصاص داده است. مباحث مطرح شده در كتاب عبارتاند از: شناخت عملكرد، ارزيابي عملكرد، چالشهاي مديريت عملكرد، برنامهريزي مديريت عملكرد، مديريت عملكرد به عنوان يك سيستم، آمادگي براي آغاز فرايند، واكنش در برابر عملكرد، انضباط و مديريت عمكلرد، بهبود عملكرد از طريق فرهنگسازماني، و بهبود عملكرد از طريق افزايش رضايت شغلي. گفتني است نگارنده، اين روش مديريتي را در طول دوران كاري خود به ويژه به عنوان مديرعامل بيمهي ايران در يك الگوي عملياتي به كار رفته است.