كتاب حاضر با هدف بررسي مفاهيم، رويكردها، تئوريها و اجراهاي سرآمد در موضوعات مديريت كسب و كار، سازمان و رفتار در سازمانها نگاشته شده است. همچنين تغييرات در سازمانها و اجراهاي نوين مديريت كه بعد از سالهاي 1990 ميلادي پديد آمده، تبيين و بررسي گرديده است. برخي مباحث كتاب عبارتاند از: مفاهيم اصلي در حال توسعه و فرهنگ، مديريت و تصميمگيري، مديريت مبتني بر هدفها، تئوريهاي كلاسيك، نئوكلاسيك و نوينسازماني، ارتباطات، گروهها در سازمانها، مديريت و انگيزش، و تغيير در سازمانها و مديريت آن.