ارائه خدمات به مشتريان، اصليترين مزيت رقابتي است. تأمين خواستههاي مشتريان و سنجش رضايت آنان از خدمات دريافتي چالشي است كه بسياري از شركتها با آن مواجهاند. آگاهي از عوامل تعيينكننده كيفيت ميتواند زمينه جذب و حفظ مشتري و از دست دادن آن را شناسايي نمايد. در ادبيات نوين گردشگري، به ميزان قابل توجهي بر نقش كيفيت خدمات به عنوان يكي از شاخصهاي رضايت مشتري و عملكرد مناسب سازمانهاي گردشگري تأكيد شده است. بسياري از تعاريف كيفيت خدمات نيز بر پوشش نيازها و الزامات مشتريان متمركز شدهاند. كتاب حاضر با هدف ارائه شيوههاي ارتقاي كيفيت خدمات در گردشگري به رشته تحرير درآمده است.