كتاب حاضر در ده فصل تدوين شده كه نويسنده ابتدا ويژگيهاي اختلال سلوك را براساس معيار تشخيصي آماري DSM5 توصيف ميكند و سپس اختلالهاي رواني همراه با اختلال سلوك را شرح ميدهد. در فصل ديگر ديدگاههاي روانشناختي، روانپزشكي، زيستشناسي و جامعهشناختي درباره اختلال سلوك را مورد بررسي قرار ميگيرد. سببشناسي، ارزيابي و سنجش باليني، طراحي برنامههاي مداخلهاي، درمان شناختي رفتاري، آموزش مهارتهاي حل مسئله، آموزش مديريت رفتاري به والدين و معلمان، درمان چندوجهي و دارو درماني از مباحث ديگر مطرح شده در اين اثر است.