اين كتاب، در هفت فصل با عناوين تعاريف و مفاهيم، تعيين اهداف و برنامهريزي؛ نحوه انجام كارها با استفاده از مهارت مديريت زمان؛ كنترل و ارزيابي؛ نظم و ترتيب و خودشناسي، تدوين گرديده و تلاشي است در جهت ارائة راهكارهايي مناسب به مدرسان براي مديريت و تنظيم وقت خود در كلاسهاي آموزشي و استفادة بهينه از كمترين زمان. بخش پاياني كتاب، دربردارندة دو پرسشنامه در ارتباط با مديريت زمان به همراه نحوة امتيازبندي و تفسير نتايج است كه به مخاطب در شناخت بيشتر خويش و راههاي دستيابي بهتر به مديريت دقيقتر زمان، كمك ميكند.