كتاب حاضر، در دو جلد به تفصيل اقتصاد فرهنگي را توصيف و تبيين ميكند. نويسنده در جلد اول اين اثر پس از شرح كليات و تحليل مباحثي نظير انتخاب اجتماعي و اقتصاد هنجاري، ارتباط اقتصاد فرهنگي را توصيف ميكند. در ده فصل ديگر كتاب، فرهنگ از نگاه اقتصاد، بازار كالاها و خدمات فرهنگي، سازمان اقتصادي، صنايع خلاق، هزينهها و عرضه كالاي فرهنگي، مصرف كالاها و خدمات فرهنگي ، اقتصاد ميراث فرهنگي و بالاخره ارزيابي خطمشي فرهنگي بهطور مستند و موشكافانه موردبررسي قرار ميگيرد. مؤلف بر آن است تا با مطالعه اين اثر مورد استقبال و استفاده اصحاب رسانه، دستاندركاران امور فرهنگي، دانشجويان رشتههاي اقتصاد و ارتباطات، ناشران و توليدكنندگان آثار فرهنگي كشور قرار گيرد.